När saker och ting skiter sig

Har käkat fil och flingor, det var gott, jag är mätt. Jag mår skit!!
Jag föll för den förbannade frestelsen. Var är styrkan jag hade? Själv diciplinen. Jag måste börja sysselsätta mig med saker och ting, när skolan börjar nu efter lovet blir det enklare. Måste ut och springa också. Såhär kan jag inte ha det. Måste ner. Måste bli smal.


Men om jag i morgon:

Går upp
Äter 160 kalorier
Åker iväg (för det ska jag göra)
Där blir det förmodligen någon form av fika men tar då endast en kopp kaffe och det gör ju inget för det hjälper ju till med förbränning. Innehåller inte särskilt många kalorier, ca 4.
Hemma runt 2
Tar en dusch, nej ett bad! Tar längre tid och så har jag inte gjort det på flera år.
Sen kan man ju alltid raka benen för att dra ut ännu mer på tiden.
Sitta vid datorn och låta håret lufttorka
platta till det lite grann
Tar en tupplur
Möter en kompis
Kommer hem, det är kväller
Äter 160 kalorier
DONE

Allt handlar om tid, diciplin,styrka och att distrahera sig själv tillräckligt mycket för att glömma att man är sugen.
Att känna hunger är en fysisk smärta, att känna sug är ett psykiskt begär. Tänk på det en stund. Är du tillräckligt uthållig fysiskt för att klara av hungerkänslorna och har du ett tillräckligt starkt psyke för att avleda begäret?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0